Linkbuilding wordt heel erg veel gebruikt in de digitale marketingwereld om websites hoger te krijgen in de zoekresultaten van Google. Linkbuilding gaat dan ook om het bouwen van links op andere websites die naar jouw websites verwijzen. Google ziet deze backlinks als een aanbeveling. Op die manier zorgen meer aanbevelingen ervoor dat Google je ziet al waardevol en relevant en zo kom je hoger terecht in Googles zoekresultaten. Op den duur kan een goede linkbuilding strategie ervoor zorgen dat jouw website meer bezoekers krijgt. Google heeft echter door de jaren heen meerdere updates ingevoerd en het is belangrijk dat je bij linkbuilding rekening met die veranderingen blijft houden anders zal je online marketing strategie niet effectief zijn. Linkbuilding is tegenwoordig weer net iets anders dan dat het was in 2010. Linkbuilding kan je zelf doen, maar als je geen verstand hebt van Linkbuilding cijfers, Backlinks cijfers, Backlink checker cijfers en andere belangrijke dingen in deze online marketing strategie, dan kan het handig zijn om een professional in te schakelen die je hierbij helpt.
Wat is domein autoriteit en wat heeft Google hiermee te maken?
Domein autoriteit is een soort cijfer dat aan iemands website wordt gehangen. Denk hierbij aan vragen als hoe iemands website scoort binnen de Google ranking of hoe invloedrijk een website is. Websites worden gescoord op een schaal van 1 tot 100 op de domein autoriteit. Google heeft hierin zijn eigen meetinstrumenten en eigen maatstaven waarmee dit cijfer wordt berekend. Hoe hoger jouw cijfer is, hoe beter en hoger jouw website scoort qua domein autoriteit. Het is van belang dat je over domein autoriteit beschikt om hoger in Google te komen staan. De waarde van een domein is echter anders dan de waarde van een pagina of een link. Google heeft meerdere criteria om de waarde van een website te kunnen bepalen. Er zijn een aantal criteria die zwaarder wegen dan de ander. Denk hierbij aan criteria als het gebruik van de marketing SEO richtlijnen en een goede navigatiestructuur. Des te beter je voldoet aan de criteria, hoe hoger de domein autoriteit van je website zal zijn.
Wat houden pagina en link autoriteit in en wat zijn backlinks?
Pagina autoriteit en link autoriteit zijn niet hetzelfde als domein autoriteit. Pagina autoriteit houdt in wat de waarde is van die ene pagina waar eht om gaat. Google indexeert namelijk ook bij specifieke pagina’s. Link autoriteit is de waarde die de link krijgt vanaf de pagina waar die link op staat. Links kunnen daardoor de warde vanaf andere websites meenemen. Backlinks zijn de links die je van de ene naar de website naar de andere website verwijzen. Het zijn externe linkjes, ze sturen je immers naar andere websites. Deze externe links vormen je linkprofiel. Deze hangt af van factoren zoals de verhoufing tussen dofollow en nofollow links en ankerteksten. Dofollow is de standaardvorm van een hyperlink en geeft een bepaalde waarde door aan Google. De nofollow links geven geen waarden door. Bots herkennen de nofollow link en volgen deze niet naar de website.
Comments are disabled for this post.